Blåsväder

Hej!

Idag blåser det väldigt och är vågor på sjön. Linn och jag tänkte fiska krabbor men det går nog inte :P Då blåser vi nog i.

Anders slipar fönster och mormor fixar i rabatten. De andra är på "Woody's" och köper färg.


I förrgår fick jag och linn en lektion i hur man kör båten, och hur man ska lägga till och sånt. Det gick väl...sådär ;) Men båten är hel fortfarande iallafall :P

Så igår var det jag som fick köra (i stormen) ut till en ö. Men notera stormen - Det var väldigt mycket vågor och  alla i båten (och hela innuti båten) skulle ha kunnat bada -utan någon skillnad för det stänkte så ^^

Vi gick i land och åt pannkaka på en ö för att torka :)


På kvällen sen var vi ute och fiskade! Det är jättemysigt!! Vi fick 8 makrillar allt som allt och jag fick tre vitlingar. Två fick dock måsen, men en fick åka med hem.

Så det blir nog makrill till middag idag - Mums :)


Visst är de fina, glittrande gröna med mönster.

De är mycket mindre än makrillen, fast de ser lika stora ut nu ^^


Men Stor kram skumbanam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0