Vilken j*vla dag!! -.-

Min dag idag började med att SJ såklart förstörde kommande timmar... De var 55 minuter sena att ens komma in på stationen. Sen åkte vi och var nästan vid göteborg när vi hamnade bakom ett pendeltåg och var tvunga att köra i dess hastighet ända in till stationen (jag satt på X2000 så att de skulle kört åtminstone dubbla hastigheten).


Vi kom in - allt som allt 63 minuter sena - och de sa åt oss att gå till kundcenter. Bara det att jag har varit inne på gbg-central 2-3 gånger i mitt liv typ , så där irrade jag runt ett tag. Och när jag kom dit så sa de att de inte kunde fixa några nya biljetter eftersom jag inte hade bokat något. ((Jag skulle åka med västtrafik och har västtrafikkort och det blir billigare med det än att köpa biljett)) Iallafall tog jag mig då till västtrafiks informationscentral och laddade mitt kort och fick en buss som jag skulle åka med.


Jaha tänker jag och går på den bussen. Vad jag inte vet är att vi var lite sena så att vi var fortfarande ute och åkte när vi skulle varit framme - och de ropar inte ut några stationer heller och trycker ingen stannar de inte - så jag trodde att jag hade åkt för långt och satt och försökte komma på vad jag skulle göra. Men mormor ringde och jag fick syn på en bro som jag tyckte att jag kände igen. "Yepp" sa hon "du är alldeles snart framme". Så jag kunde andas ut lite, men visste inte om min buss som jag skulle byta till skulle vänta på oss eftersom vi var sena.

Men den stod där och väntade! Så den gick jag på och åkte till Hallinden för att byta (igen) till en annan buss. På de tidigare bussarna tog jag med båda mina väskor ombord på bussen istället för att lägga dem i en av de där luckorna på sidan. Men så fick jag tydligen inte göra på den sista bussen. Vilket såklart resulterar i att jag 'glömmer' kvar den. (Förlåt för att det tydligen tar för lång tid att ge sin mormor en kram efter - vadå - ett halvår!?) Busschauffören var ju inte den trevligaste heller så han körde så fort han fick chansen -.-'


Så mormor och jag fick springa upp till stugan, sätta oss i bilen och jaga den dumma bussen. De hade kommit långt före så vi tänkte att vi åker till slutstationen och hoppas att vi tog en snabbare väg. Det gjorde vi, men när vi kom skulle bussen egentligen ha gått men just då var jag glad att den allra första bussen var sen eftersom de efter var tvugna att vänta in passagerarna.

Vi hade lite problem med luckan när vi skulle öppna den, och det blev ju inte bättre av att bussföraren satt och psykade oss från förarsätet med att skrika på oss...... Vad hände med "En busschaufför, En busschaufför, det e en man med glatt humör"?? Är iallafall glad att vi fick tag på väskan!


När vi kom hem igen så hade morfar värmt kycklingben i ugnen med potatissallad till. Det behövde jag verkligen eftersom jag hade ätit ett äpple till lunch ^^ Men när vi hade ätit så gick vi (morfar cyklade) in till Bovallstrand för att träffa mormor och morfars vänner från lidköping (Skantzes). De har båt så att vi satt på den och pratade och åt lite smågott :)


Vi gick hem igen och möttes av morfar som hade cyklat i förväg för att ta ut Svea - min morbrors hund - och han berrättade att hon hade blivit lite tokig och hade rivit ut en massa saker på golvet och tuggat på dem m.m. Mina saker.... Haha allt som varit i ytterfacket på min väska var massakrerat :P Mitt usb-minne med alla skoldokument var totalbitet, men funkade såpass att jag kunde ladda allt till ett annat minne (phew) och andra saker var lite döda ;) Men det viktigaste klarade sig -hoppas jag- :P :)
29 juni 2011 29 juni 2011

29 juni 2011 rawr <3

29 juni 2011 haha - dö råttan, dö

Så nu äntligen sitter jag här och skriver från en ny flashig dator - behövde inte oroa mig alltså ;)

29 juni 2011så snyggt jag fick med min header :P

Puss och godnattkram! ♥


Kommentarer
Postat av: Mamman

What a day! Skönt att du blev omhändertagen när du kom fram till slut. Lavv

2011-06-30 @ 07:31:29
Postat av: Jenny

Nej!!! Jäkla skitunge till hund! Vad vart det mer som hon tuggade sönder? Saknar henne massor, men kanske inte just denna destruktiva sida av henne! Kram

2011-06-30 @ 08:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0